Grzegorz Glimasiński zrezygnował z przejęcia w pełni obowiązków od byłego prezesa zarządu KS Lechia 1923 Tomaszów Mazowiecki S.A. Nowo powołany przez Radę Nadzorczą sternik wystosował oświadczenie, w którym przedstawia argumenty motywujące podjętą przez niego decyzję. Poniżej prezentujemy całe oświadczenie.
Szanowni Państwo,
w związku z powołaniem mnie na prezesa Zarządu Spółki Lechia SA, informuję, że niemożliwe jest obecnie przejęcie w pełni obowiązków od byłego prezesa zarządu. Mimo próśb oraz zobowiązań nałożonych przez Radę Nadzorczą nie otrzymałem szeregu dokumentów, a co za tym idzie, nie mogę wypełnić przepisów wynikających z Kodeksu Spółek Handlowych.
Ze wstępnych ustaleń dokonanych przez delegowanych pracowników urzędu miasta oraz jednostek podległych wynika, że poprzedni Zarząd Spółki nie dopełnił obowiązków w poniższym zakresie:
1. Brak wprowadzenia regulaminu organizacyjnego,
2. Brak wprowadzenia regulaminu wynagradzania,
3. Brak wprowadzenia regulaminu Klubu Sportowego Lechia SA,
4. Brak regulaminu pracy zgodnie z kodeksem pracy,
5. Brak dokumentacji akt osobowych pracowników, jak również dokumentacji zawodników i trenerów,
6. Brak zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego wszystkich pracowników, trenerów, z którymi zostały zawarte umowy (kontrakty),
7. Brak składania i rozliczenia miesięcznych deklaracji rozliczeniowych – ZUS,
8. Brak złożenia zgodnie z przepisami PIT-4R i PIT-11 do Urzędu Skarbowego oraz brak ich właściwego przekazania pracownikom, trenerom i zawodnikom,
9. Brak dokumentacji pracowniczej w tym:
‒ list obecności
‒ kart urlopowych
‒ ewidencji czasu pracy
‒ brak zakresów obowiązków
‒ brak badań lekarskich
‒ brak szkoleń bhp
10. Brak polis ubezpieczeniowych na dzień dzisiejszy pracowników, trenerów i zawodników,
11. Brak prawidłowej ewidencji księgowej, co uniemożliwia sporządzenie zakończenia roku obrotowego 2019 oraz sporządzenie sprawozdania finansowego. Brak sprawozdania z działalności zarządu spółki za rok 2019,
12. Brak deklaracji VAT i JPK oraz potwierdzeń UPO,
13. Brak prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,
14. Brak terminowego regulowania zobowiązań, w tym zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego, dostawcy energii, jednostek samorządowych oraz pracowników i trenerów i innych dostawców usługowych,
15. Brak procedur w zakresie księgowości,
16. Brak wyboru biegłego rewidenta,
17. Brak zamknięcia poszczególnych okresów rozliczeniowych Spółki
18. Brak prawidłowego rozliczenia i złożenia deklaracji VAT
19. Brak prawidłowego opisu dowodów księgowych: dekretacji na konta księgowe, sprawdzenia pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym, zatwierdzenia
do zapłaty, informacji o dyspozycji zapłaty.
20. Wykonywanie prac remontowych na terenie Spółki przez podmioty zewnętrzne bez właściwych umów.
To tylko część nieprawidłowości powstałych w Spółce ustalonych na dziś. Ze względu na brak dokumentów finansowych niemożliwe jest obecnie ustalenie faktycznego stanu zadłużenia Spółki. Brak powołania biegłego rewidenta i sporządzenia sprawozdania finansowego za rok 2019 stanowi naruszenie przepisów ustawy o rachunkowości oraz aktów wykonawczych.
Obecnie więc, w związku z ustaleniem wspomnianych wyżej nieprawidłowości, nie mam możliwości skutecznego i prawidłowego przejęcia obowiązków oraz prowadzenia bieżących spraw Spółki, mimo składanych deklaracji przez byłego prezesa, oraz księgowego od 5 marca 2020 r. nie otrzymałem opracowanych dokumentów finansowo-księgowych, w tym bilansów, deklaracji ZUS itp. Dlatego podjąłem decyzję o rezygnacji.
Grzegorz Glimasiński